Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

Vanliga frågor

 

Jag behöver min beställning snabbt, hur lång tid tar det?

När du beställer på vuxen.se har du två olika fraktalternativ att välja mellan. Med standardfrakt tar leveransen 4-5 dagar. Med expressfrakt tar leveransen 1-2 dagar, och beställer du innan kl 14.00 en helgfri vardag skickas din order ut samma dag (detta gäller endast expressfrakt). Om beställningen görs efter kl 14.00 skickas den nästkommande helgfri vardag. Övre Norrland och Gotland har normalt sett 2 dagars leveranstid. 

 

Står det vuxen.se som avsändare på paketet? 

Nej. Vi skickar med anonym avsändare för att du ska kunna handla diskret. Alla paket är vanliga bruna kartonger med brun tejp, utan loggor eller liknande. 

 

Hur spårar jag min leverans?

När din order har packats av lagret skickas leveransinformation till din e-postadress, bland annat med en spårningslänk. 

 

Kan jag ändra/avbeställa en order?

Om beställningen inte har packats kan vi ändra eller avbeställa den. Lagret är dock blixtsnabba på att packa beställningarna så ring 020-12 15 00 (vardagar 8-16) så hjälper vi dig direkt, eller skicka ett mejl till info@vuxen.se. Märk ämnesraden med "Avbeställning" för snabbare hantering. 

 

Jag har inte fått någon sms-avisering från posten! Hur gör jag?

Råkade du skriva i fel telefonnummer i kassan? Det är ingen fara, det går fint att uppge kollinumret hos ombudet. Det räcker oftast med de fyra sista siffrorna. Kollinumret hittar du i ditt leveransmejl. 

 

Hur returnerar jag eller byter en vara?

När du beställer från vuxen.se har du alltid 100 dagars returrätt. Returnerade varor ska vara oanvända och i samma skick som när du mottog dem. Observera att intimprodukter, latexprodukter, strumpor och trosor/kalsonger inte får ha öppnats för godkänd retur. Returfrakten kostar från 59 kr. Om du vill byta till en annan produkt står vi för returfrakten.

Om du vill göre en retur eller ett byte kontaktar du kundtjänst på 020-12 15 00 (vardagar 8-16) eller så mejlar du till info@vuxen.se. Skriv "Retur" i ämnesraden och uppge ditt ordernummer/följesedelnummer för snabbare hantering. 

 

Produkten jag tänkte beställa är slut, hur gör jag?

Alla varor som går att köpa på hemsidan finns i lager. Om det står "slut i lager" istället för "lägg i varukorgen" så har produkten tyvärr tagit slut. Om du skapar ett konto kan du bevaka produkten, och du får automatiskt ett mejl när den finns åter i lager. De flesta av våra produkter kommer oftast in snabbt igen, men har du otur kan det även ta en längre tid. Om du vill ha en uppskattning om leveranstiden är du välkommen att mejla kundtjänst på info@vuxen.se.

 

Vilka olika betalningsmetoder kan jag välja mellan?

När du beställer från vuxen.se kan du välja mellan flera olika betalningssätt: kortbetalning, direktbetalning bank (Trustly), faktura (14 dagar), kampanj: Köp nu, betala senare samt delbetalning. Alla betalningar hanteras av Qliro.

 

Jag vill beställa till Finland/Åland, hur gör jag?

Om du vill beställa till Finland eller Åland behöver du göra beställningen på vår finska sida www.vuxen.fi. Beställer du från vår svenska sida blir det problem med leveransen. Om du vill beställa till Finland eller Åland men har problem att beställa från den finska sidan, kontakta kundtjänst så hjälper vi dig gärna. 

 

Kan jag beställa mot postförskott? 

Det går inte att beställa mot postförskott. 

  • 100 dagars öppet köp!

  • Ombud från 35kr
    Hemlev. från 59kr

  • Diskret leverans,
    anonym avsändare